
❓ Frågor & svar om flyttstädning
Erfarenhet & garanti
Har ni erfarenhet av flyttstädning?
Ja! Vi har arbetat med flyttstädningar sedan 2002 och har genomfört över 30 000 uppdrag.
Erbjuder ni garanti?
Absolut. Vi ger dig 14 dagars besiktningsgaranti – skulle något saknas, åtgärdar vi det snabbt och utan krångel.
Vad händer om jag inte är nöjd?
Vi försöker i första hand rätta till eventuella brister inom garantitiden. Avdrag på faktura görs i regel inte – vi vill hellre att du blir helt nöjd med resultatet.
Nycklar & tillträde
Hur löser vi inpasseringen?
Du kan möta upp oss personligen eller lämna nyckel på en plats du meddelar i förväg. Vanligast är ett märkt kuvert i brevlådan.
Kodlås eller hjälp från granne fungerar också.
👉 Skicka nyckelinformation via SMS till 0735-000270 eller 0735-000271.
Efter städningen lämnas nyckeln tillbaka på samma plats.
Vad som ingår & tillval
Ingår altan eller trädgård?
Nej, vi städar endast inomhus. Vill du ha hjälp med t.ex. gräsklippning eller bortforsling av sopor, kan det bokas separat via 0771-23 30 30.
Tar ni med er kvarlämnade sopsäckar?
Inte som standard, men det går att boka till. Vi tipsar även om appen Tiptapp, där privatpersoner kan hjälpa till till lägre kostnad.
Putsa fönster på vintern – går det?
Ja, vi putsar ner till -5 grader med hjälp av T-röd eller spolarvätska i vattnet. Om det är för kallt erbjuder vi nya ägaren en fönsterputs vid senare tillfälle.
Tid & ombokning
Hur lång tid tar flyttstädningen?
Vi planerar för att hinna klart samma dag. Små bostäder går snabbare. Normalt är vi klara senast kl. 17, men meddela gärna om du har en fast sluttid.
Kan jag boka av eller boka om?
Ja, kostnadsfritt – så länge det sker senast dagen innan städningen påbörjas.
Vad händer om jag råkat dubbelboka två städfirmor?
Om vi får stå över på grund av dubbelbokning, tar vi ut 30 % av ordervärdet i ersättning. Gäller endast med bokningsbekräftelse.
Utrustning & åtkomst
Måste jag lämna kvar städutrustning?
Nej, vi tar med allt som behövs.
Har ni med stegar?
Nej, enligt Arbetsmiljöverkets regler får man inte arbeta från en stege utan höghöjdsutbildning och säkerhetssele. Vi har med oss pallar så vi kan städa skåp och garderober. Höga fönster putsar vi med teleskop skaft. Skicka gärna bilder på svårtillgängliga fönster till 0735-000270, så ser vi hur vi kan lösa det.
Har ni extra belysning med er?
Ja, under mörka perioder har vi med oss egna lampor. Du kan ta ner dina utan att det påverkar städningen.
Viktigt att meddela
Behöver ni veta något särskilt i förväg?
Ja, meddela gärna om något av följande stämmer in:
• Bänkskivor eller handfat i marmor eller känslig sten
• Fönster som kräver urlyft eller är svåråtkomliga
• Trasiga eller spruckna fönster
• Golv med särskilda behov (pigmentering, såpning)
Sanering & ansvar
Är sanering och flyttstädning samma sak?
Nej, det är olika typer av uppdrag. Om ni misstänker saneringsbehov kontakta oss för en besiktning. Vi förbehåller oss rätten att tacka nej om det är fråga om sanering.
Vad händer om något går sönder under städningen?
Vi är försäkrade hos Trygg Hansa. Mindre skador ersätter vi själva. All ersättning ges enligt marknadsvärde eller faktiska reparationskostnader.
Är det vanligt med skador?
Nej, det är ovanligt – men vi tar det på stort allvar. Vår personal är utbildad för att undvika:
• Spill av starka medel på golv
• Skador på känsliga ytor i kök och badrum
• Vattenskador vid golvtorkning
• Repor på rostfritt och köksluckor
Kundnöjdhet
Får ni ofta klagomål?
Sällan – men det händer att bedömningar skiljer sig. Vårt mål är att du ska känna dig nöjd, oavsett. Vi är snabba att åtgärda och försöker alltid lösa alla problem i bästa samförstånd.
Komplett flyttstädning
Städo erbjuder en komplett flyttstädningstjänst baserad på Mäklarsamfundets riktlinjer för flyttstädning.
Städo jobbar bara med egen personal, inte med underentreprenörer i flera led.
Vi flyttstädar åt både mäklare och privatpersoner och har sedan starten utfört drygt 12 000 flyttstädningsuppdrag.
Anlita oss om du vill ha en bekymmersfri flyttstädning utförd enligt konstens alla regler.
Nöjd kund garanti
Vi lämnar 14 dagars besiktningsgaranti på utförd tjänst där vi utan dröjsmål åtgärdar eventuella fel i en beställning.
För oss är det viktigt att göra rätt från början.
Rätt utbildning, rätt utrustning och egen personal borgar för en problemfri tjänst.
Anlita oss så förstår du vad vi menar.
Tillgänglighet
Vår kundtjänst är bemannad 7 dagar i veckan.
Kontakta oss om du behöver hjälp med
en leverans eller vill ha en snabb prisuppgift.
Vi är verksamma från Ö-vik ner till Ystad och är kända för att kunna ställa upp med kort varsel.